tisdag 6 december 2011

Oh What A Challange!

Har köpt mig en utmaning idag. Jag vill lära mig tala Ungerska, vilket jag igår lärde mig hette Magyar, på just Ungerska och detta eftersom kärleken kommer därifrån. Så jag har köpt mig en bok i ämnet och nu ska det börjas med privatlektioner hemma. Jag kan dessvärre inte påstå att jag är någon språkexpert så detta lär bli tufft. Men några standardfraser ska jag väl åtminstone kunna lära mig?  Jag tycker det ska bli roligt i alla fall och längtar tills den dimper ner i brevlådan!

4 kommentarer:

  1. Det här kan bli intressant;) nej men allvarligt va kul!

    SvaraRadera
  2. ja:)..gjorde samma men köpte finskabok..Lärde mig faktiskt några meningar..när vi va över i finland så när de frågade om jag kunde finska så svara jag - Ja det kan ja (Kyllä mina ossan) och sen fråga de alltid varför jag inte pratade det då? Då svar jag
    - En minä jaxa (jag orkar inte)..:)

    SvaraRadera
  3. http://translate.google.se/

    :D

    SvaraRadera
  4. Vad kul! Och även om du inte är nåt språkgeni så är du ganska duktig tycker jag :) haha, sussi underbar kommentar!

    SvaraRadera