måndag 21 januari 2013

3 Days Detox summary

Bestämde mig för att påbörja en detox med minskat kaloriintag och utan några direkta kolhydrater men fortfarande inte massa fett (av flera anledningar). Jag är inget fan av dieter och skämdes när jag insåg att tjejen i kassan till lördagens lunch trodde att jag hakat på någon trend när jag bad om grönt istället för bröd o potatis till min gryta.
Men faktum är att magen sett ut att vara gravid i månader från o till, svullen och med kramper likt mensvärk. Så först var det Emma som sa åt mig att skippa kolhydraterna men jag var inte alls sugen på det då.
Men som sagt nu var det dags att testa, ge det en chans och jag har inte känt mig svullen och jag har inte haft ont sedan jag började. Dessutom har jag gått ner drygt två kg i vikt och känner mig snäppet snyggare.
Nu får vi se vad som händer framöver. Kommer fortsätta till viss del men jag kommer aldrig utesluta kolisarna på heltid.
Men varje dag flera gånger om-nej det tycks inte kroppen gilla-tyvärr!

Mina dagar har sett ut så här istort sett:
Frukost: stort glas vatten och stor nypressad juice på valfria frukter.

Lunch: Lagad mat med grönt. Wok, gryta, kalkon har stått på menyn så här långt.

Middag: yoghurt m frön, nötter o russin m kanel. Igår måndag åt jag dock kalkon till middag då jag hade för lite energi under träningen och behövde fylla på.

Snack: färsk frukt som melon eller ananas.

2 kommentarer:

  1. Duktig tjej! ibland behöver man låna det bästa från olika dieter till sin egen eller hur :-D

    Mysigt att du får hem din karl idag! :-)

    SvaraRadera
  2. Wie kul att du känner dig bättre, vill du ha tips på frukost(istället för bröd) så hojta till :D

    SvaraRadera