lördag 24 september 2011

Jag bjuder på den....

Gårdagen blev inte riktigt som planerad och jag tänkte faktiskt bjuda er på hur jag klantade till mig.
Bokade biobiljetter till mig och Mallin igår förmiddags via sf.se, efter vår shoppingtur traskade vi bort till Bergakungen jag berättar för Malin att jag tänkte bjuda henne ikväll som tack för att jag får bo hos henne. Malin blir glad, men vad hon ännu inte vet är att hon inte kommer få se någon film....Hämtar ut biljetterna och sätter oss för att käka och dricka ett glas vin på biografen. Kvart över nio går vi till biljettsnubben för att gå in i salongen till filmen som börjar tjugo över. Han säger:
"Tyvärr det här är fel biograf...." Jag tappar fullständigt hakan och ser att mycket riktigt står det Biopalatset på biljetten och inte Bergakungen. Jag undrar hur tusan det gick att plocka ut biljetten här då. De ingår tydligen i samma kedja så därför gick det fick jag till svar och att vi måste skynda oss för att hinna till den andra biografen. Malin den stackarn står där med popcorn och färdigkittad för en bra kväll i mörkret men vi börjar småspringa ut mot Biopalatset istället tills vi inser att vi ska hinna till andra sidan stan på fyra minuter. Det är bara att inse att det kommer inte bli någon Bio ikväll och att vi likaväl kan använda biljetterna som toalettpapper istället...Så vad görs? Jo vi gör det vi är bäst på och tar oss till Cristal Bar och pimplar vin istället och snackar bort några timmar. Så kvällen blev bra men filmen, den får vi se en annan gång.

1 kommentar: