onsdag 19 december 2012

Top 20 Bästa låtarna 2012

Eftersom ifoundmusic snart lanserar sin 2012 best songs top 40 lista så ville ju inte jag vara sämre utan klämmer därför till med en egen top 20 (mer kom jag inte på) över låtars om släppts under 2012. De som jag lyssnat mest på och som jag blivit gladast till. Absolut inget cred i den här listan och säkerligen någon bra dänga som glömts bort, men ta det med glimten i ögat och förhoppningsvis hittar du i alla fall något spår som du också gillar.

Sen har jag utsett en jumbo placering också: Årets sämsta låt, bara som en liten bonus och varning för öronen.

Kommentera gärna vad ni tycker.

Best song 2012 top 20
1 Got to get out Vanbot 
2 Payphone Maroon 5 
3 Congo Bear Mountain 
4 I love it Icona Pop 
5 You're the one Charlie XCX 
6 Circle The Drain Katy Perry (släpptes ju ändå på nyutgåvan- the complete confection 2012)
7 Där jag hänger min hatt Norlie & KKV 
8 Burn Down Los Angeles Rival sons
9 Beth/Rest (Work Drugs remix) Bon Iver 
10 Anything Could Happen Ellie Goulding 
11 I will wait Mumford & Sons 
12 Greyhound Swedish House mafia 
13 Troublemaker Taio Cruz 
14 It's time Imagine Dragons 
15 Diamonds Rihanna 
16 One last time Agnes
17 Dont' wake me up Chris Brown 
18 Land of Broken Dreams Dynazty 
19 Amazing Danny Saucedo 
20 Shout it out David Lindgren  

Worst song 2012
Salt & Pepper Marie Serneholt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar