torsdag 2 augusti 2012

Soffdags - valet och kvalet


har vi kommit till tiden då vi beslutat oss för att slå till på en ny soffa - som vi har längtat. Dock får den inte flytta in förrän vi flyttar till nya lyan - men ändå måste den köpas och beställas nu. Vi har sedan länge varit väldigt förtjusta i denna från Ilva. Kingston. Vi hade bestämt oss för en Divan variant men när vi väl var på plats så var ju den raka trean snyggare. Så nu kan jag inte bestämma mig. Komfort och vad vi tänkt oss - eller tjusig och billigare? Vad säger ni?

6 kommentarer:

  1. Vad svårt!! Fina båda två.. Men en soffa måste ju vara skön!! Det är väl hela poängen...? :-) dra lott kanske? :)

    SvaraRadera
  2. ta den skönaste, jag ångrar att inte vi tog divan.. / emma

    SvaraRadera
  3. Båda är ju fina men tycker den översta 3-sitts är lite snyggare men jag funderar på fall det är kuddarna som gör det, annars hade de ju vart rätt identiska och då tycker jag att ni kör på divanen..Bytte man ut kuddarna från 3-sittsen till divanen så har ni den perfekta soffan =)..puss Sussi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis hur jag tänker Suss. Man kanske kan lägga kuddarna på ett annat sätt på divanen så de mer ser ut som trean. Måste kolla upp. Annars lutar det åt att vi i alla fall kör på divan - för mysets skull =)

      Radera
  4. Divan utan tvekan!;) puss charlotte

    SvaraRadera
  5. Den raka soffan och lägg istället till en fotpall.
    divanen blir så fort nersutten och det är inte roligt om man lagt ut en massa pengar.
    Det blev våran som vi hade och även Majas.

    Lycka till med vad ni nu bestämmer er för <3

    Kjam/Mami

    SvaraRadera