måndag 6 augusti 2012

Family Weekend









Har haft en fantastiskt mysig helg med familjen. Mami och Papi kom ner i fredags och då gick vi till Vapiano och käkade middag och firade fahrmans födelsedag. Avslutade kvällen på Rosen med drinkar innan sömnen kallade.

Lördagen innebar shopping och sightseeing utav Malmö innan vi tog tåget till Lund och kräftskiva hos svärmor. Riktigt trevligt och bra drag!

Sen avslutade vi helgen med att spana in våra nya hoods från och med flytten i oktober och så fotbollsmatch Malmö - Häcken innan Forden rullade hem till Borås igen.

Tack fina föräldrar för väldigt mysiga dagar!

3 kommentarer:

  1. Hej! Fin blogg du har. Jag och min sambo funderar på att flytta till Malmö på grund av jobb. Men var ska man leta lägenhet? Vilka områden ska man titta på? Hur tänkte ni när ni valde? Malmö är för mig helt nytt och jag har ingen aning vart man ska leta:-) Tack på förhand!

    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna kul att du hittat hit och tack för berömmet!
      jag flyttade hit i december förra året och älskar stan. Vart man ska bo beror på hur man är som person. Vi har nu bott vid drottningtorget i östra centrum och trivs kanon. Men i höst flyttar vi till st knut som är en annan del utav centrum.

      fick lägenheten efter att ha satt ut en väldigt personlig och redogörande annons på blocket om att jag behövde bostad. Sökte mig till centrum och fick napp efter en kvart sen var det klart. Hade bra flyt dock som fick en fantastisk lya på så kort tid.

      Spana in Malmö kartan o se vart du kan tänka dig att bo. Bra ställen utöver centrum är annars slottsstaden och ut mot Limhamn.

      jag resonerade att jag ville bo bra, tryggt och centralt och det gick hem. Hoppas du fick lite hjälp.

      Radera
  2. Tack! själv ni underbara<3
    Dagarna gick bara för fort, skulle vilja hinna med mera men det får bli en annan gång.

    Puss & Kjam / Mami

    SvaraRadera