måndag 18 juni 2012

Hey Oslo!

Nyanläda till Norges fina charmiga huvudstad Oslo

Skålar i varsitt glas rosé på Ute's uteservering

Middagsdags efter finfint tips från Stefans kollega Frank

Thaimat på LittleAsia

Kvällens tredje stopp blev på Blå där vi såg Bear in Heaven

...Innan vi tog taxi till Café Sör för att hälsa på Emma. Det visade sig att exakt samma tanke hade min gamla kollega och vän John tänkt och vi stötte på honom och Emmas roommate Elin i vimlet!

John tog med sig mig och Stefan vidare i Oslo natten

Visade sig att vi hamnade på Ute's inneservering denna gången

.. och där avslutades kvällen!
I Lördags var det sagt sedan läääänge att jag inte fick ha något inplanerat, en överraskning stod visst på schemat. Jag såg framför mig en litet dagsutflykt i Skåne men blev rejält snopen när bilen bara körde och körde och alla mina alternativ till vad vi skulle hitta på försvann i takt med att städer passerades. Efter 5-6 timmar landade vi tillslut på fö rmig helt nya marker- Norge och Oslo! Där firade vi vårt lägenhetsköp och hälsade på vänner som jobbar i staden. Var en fantstisk helg och jag tackar min underbara fina sambo som gjorde detta för mig.

Jag sa det att jag varit i förhållanden i hela mitt liv men att det tagit 25 år innan någon gjort något sådant här för mig. Älskar!

1 kommentar:

  1. Ni verkar ha haft det helt underbart! Är ni verkligen värda :)

    SvaraRadera