måndag 28 november 2011

Dagens i-landproblem (alt. kärringproblem)

Eftersom takhöjden i nya lägenheten är på 3,20 kan jag inte använda mina tidigare gardiner. Fick tips utav Emma om att Hemtex hade 3 meters gardiner så var där på lunchen. Dessvärre var de inte alls lika fina som de jag hade nu utan tunna och tråkiga. Inte alls något jag vill hänga i fönstret när jag är van vid mina tunga rejäla vita gardiner jag hade tidigare. Ska man sy själv? Eller vet ni annat ställe med längre gardiner till bra priser?

2 kommentarer:

  1. Samma problem här, vi har ju bara en längd för den andra är förstörd. Och det är svinsvårt att hitta så långa och mer "tjocka" gardiner. Var inne på hemtex häromdan men ja bara tunna som du säger!

    SvaraRadera
  2. Om du har lust att lägga tiden så är ju att sy själv väldigt bra. Då gäller det ju bara att hitta rätt tyg. But who am I to talk, I wouldn't do it myself. Jag och symaskiner går ju inte ihop :)

    SvaraRadera